måndag 25 maj 2015

Medicin för kroppen

Gokväll vänner! 

Hoppas ni fått en fin start på en ny, härlig vecka! Har ni satt upp några planer för veckan? Eller har ni kanske satt upp några mål? Jag är en av dom som älskar att sätta upp mål. Det behöver inte alltid vara så stora mål. Det kan vara som att denna veckan ska jag någon gång säga något snällt till en främling. Eller denna veckan ska jag någon gång ge en liten överraskning till Patrik. Men ibland kan det vara lite mer avancerat som att jag ska göra något ett visst antal gånger eller liknande. Är ni likadana? Jag älskar att kunna känna när veckan är slut att jag klarat det! Lite pepp i vardagen, det är aldrig fel:) 

Denna veckan har jag som mål att höra av mig till en vän som jag inte pratat med på länge. Bara det liksom:) 

Men nu till något helt annat. Nämligen kallpressade juicer. Gör ni mycket juice hemma? Eller har ni en råsaftcentrifug? Jag har en, och jag älskar den. Jättelätt sätt att få i sig massa bra vitaminer och mineraler. Dessutom tar kroppen upp det väldigt bra. Ett bra komplement till frukosten, mellanmålet eller bara som lite härlig vitaminpåfyllning någon gång under dagen. Dessutom går det att variera i det oändliga. 

Nedanför är tre olika juicer som varje har massa bra egenskaper. Mer juice åt folket! 

Till vänster:

10 cm gurka
1 näve spenat
1 näve persilja
5 blad mynta
1 bit ingefära
1/2 lime 
2 stjälkar selleri

Kör allt i juicemaskinen! 

I mitten:

2 morötter
1 apelsin
1 bit ingefära
1 bit färsk gurkmeja
1/2 citron

Kör allt i juicemaskinen och häll upp!

Till höger:

2 rödbetor
2 äpplen
1/2 citron

Kör i juicemaskinen och botten upp! 


Vem faller inte för dessa underbara färgerna liksom? Mer färg på maten och det man stoppar i sig.

Ha en fin kväll!
Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar