måndag 11 maj 2015

Rödbetsbiffar

Gokväll!

Hoppas ni alla har haft en bra start på veckan, och inte blåst bort:)
För hu vad det blåser idag.. Eller är det bara här? Jag som tänkte ta en promenad sen, men jag får väl lägga massa sten i fickorna;)

I helgen när vi kom hem och spaat lagade vi en supergod middag! Det blev rödbetsbiffar med en underbar sallad, tsatsiki och potatis. Och rödbetsbiffarna blev sååå goda! Så självklart måste jag dela med mig av receptet till er!


För ca 20 biffar:
1 kg nötfärs
6 rödbetor, grovrivna
1 dl havregryn
1 dl vatten
2 ägg
1 msk citronsaft
2 vitlöksklyftor
salt och peppar

Blanda först ihop allt förutom färsen. Rör nog, och blanda sedan i färsen. Forma till biffar och stek i kokosolja, smör eller vad du känner för. Servera sedan med massa gosa tillbehör. Färgen är ju helt fantastik. Håller ni inte med??

Jag körde utan tzatsiki och potatis. Hade massa sallad, majonäs och balsamico till vilket är sååååå gott! 

Men nu ska jag ta mig ut i blåsten.
Ha en fortsatt bra kväll alla fina ni!
Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar