måndag 6 juli 2015

Rabarber och jordgubbspaj

Hej hopp!

Hoppas ni alla fått en härlig start på veckan! Några kanske till o med har semester:) Själv längtar jag efter min om två veckor. Men det går fort. 

Innan jag ger er receptet på min rabarberpaj måste jag bara slå ett slag för träning! Tränar ni? Om inte, då tycker jag att ni ska testa på det. Jag menar ingen träningshets på något sett, utan mer för att det är helt underbart! Tror jag får ta ett inlägg om det senare:) skulle det vara intressant? 
Men nu till pajen! 


Kan det bli mer sommar i en fika som en paj fylld med syrlig rabarber och söta jordgubbar? Tror inte det! 


Jag använder en liten form som är lagom till 2-3 personer. Beroende på hur glupsk man är;) men denna ljuvliga pajen är fylld med bra grejer för din kropp och gör dig gott. Hur bra är inte det? Precis i min stil:) 
Hälsosamt ska vara gott och enkelt! 


Jag serverar den tillsammans med krämig kokosmjölk blandad med lite vaniljpulver. Men du väljer det du känner för:) 


Jag hade 1/2 rabarber, men den var enorm så kanske att 2 vanliga är lagom. Sedan hade jag 5 jordgubbar. Men använd den mängd fyllning du vill ha:) 

Smulet:
1/2 dl smält kokosolja 

1 dl havregryn
1/2 dl havremjöl
1/2 dl kokos 
1 msk agavesirap 
Lite vaniljpulver 

Skär rabarber och jorgubbar i bitar och lägg i en form. Ringla över lite honung.
Blanda sedan ihop allt till smulet  och grädda sedan ca 10 min i 225 grader eller tills den fått bra färg. 

Servera sedan med det du vill och njut av en härlig hälsosam paj:) 

Nästa gång du får folk på fika, gör denna:) 
Ha nu en bra kväll fina ni! 

Kramar 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar