lördag 11 juli 2015

Varför jag äter som jag gör..

Hej vänner!
Hoppas ni har en fin helg:) själv har jag jobbat idag men njutit av en underbar eftermiddag:) och strax blir det träning innan grillen tänds:) 

Jag tänkte ta upp lite dehär med kosten. Varför jag äter som jag gör, och att man hela tiden får förklara sig och "försvara" sig. 
Det hela började när jag åt en del tabletter efter en skada. Det var då magen pajade och inte ville vara med mer. Efter det har jag fått prova mig fram vad jag klarar äta och inte. Vissa saker provar jag fortfarande. Men det finns två saker som är big no no. Och det är mjölkprotein samt gluten. Det funkar bara inte. 
Vad jag också märkt är att utesluta socker hjälper. Samt att dra ner lite på rött kött. 

En härlig frukostskål:) tänk vad mycket det finns att upptäcka i denna härliga matvägen:) 

Jag väljer att äta så ren mat som möjligt, utan massa onödiga tillsatser därför att jag mår bäst utav det. Energin blir bättre, magen håller sig lugn och humöret stabilare.  Jag menar varför ska jag då inte få äta så som jag mår bäst utav? Jag är övertygad om att ifall fler testade att äta så rent som möjligt (ett plus till att fler och fler gör det) så skulle alla märka skillnad. Jag menar inte att man behöver utesluta allt och sluta leva. Jag menar att det finns så mycket mer att upptäcka och börja leva ett friskare liv. 

Alla får göra som dom själva vill och jag själv lägger inga värderingar i hur andra väljer att äta. Det är därför jag blir så irriterad när folk kommenterar hur jag äter. Dom har ingen aning om varför och därför blir det bara en dum kommentar istället. Jag anser att människan inte är skapt för att trycka i sig massa E-nummer, därför väljer jag att inte göra det. 

En annan ljuvlig frukost:) det är så himla lätt att få i sig bra och hälsosam mat. Det behöver inte alls vara krångligt! Många tror att allt bli så mycket jobbigare. Men vet ni, allt blir ju vad man gör det till. Att äta hälsosamt behöver varken vara onödigt dyrt eller krångligt. 

Tänk på att vill du sprida god och bra energi, då gäller det också att du får i dig god och bra energi. Det är en hållbar ekvation. Jag följer ingen diet eller utesluter något helt (förutom gluten och mjölkprotein), utan jag äter det som jag mår bäst utav och som jag vet gör mig väl. 

Ville bara förklara lite till mig bakgrund och varför jag äter som jag gör:) ni är många som frågar det nämligen! 

Njut nu av en fantastisk lördagskväll. 
Kramar 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar