fredag 8 juli 2011

Har jag någonsin berättat hur vacker du är?

Ojoj vad tiden går, och ojoj vad det händer saker hela tiden!

Hur som helst så jobbar jag och står i och jag trivs verkligen så HIMLA bra så det finns inte! Tänkte på det idag när jag jobbade att jag måste ha bland det bästa yrke som finns! Tänk att få skapa nästan hela dagarna och man glädjer massa folk hela tiden, och man får prata en massa med massa olika människor i olika stadier i livet. Jag menar det är barn som föds, det är dagisavslutningar, det är skolavslutningar, student, konfirmation, bröllop, någon som vill uppvakta någon speciell, begravning, ja listan går att göra lång. Man vet aldrig vad som händer på dagen när man på morgonen åker till jobbet. Alltid lika spännande och roligt! Jag menar hur glad blir man inte när det kommer in tex en brud som verkligen är glad och förväntansfull?! Eller en kille som ska uppvakta en tjej i smyg!? Man får veta så mycket, och det är verkligen kul att möta alla människor och samtidigt få göra något roligt, skapande och kreativt!
Självklart är det inte alltid en dans på rosor. Du kan ha total idékalka en dag, eller en dag känner du inte alls för att ta emot en massa veliga och jobbiga kunder. Man har ingen inspiration, eller lust att komma på en massa nytt hela tiden. Men det är samtidigt lite utav utmaningen tycker jag. Även om man inte alltid är på topp så gäller det att vara det.
Ibland kan det vara människor i sorg man möter, men då får man anpassa sig till det. Men man lär sig så mycket i sig själv av att se hur andra människor fungerar och hur de tacklar och hanterar vissa saker.
Helt enkelt ett UNDERBART bra jobb. Sen är det ju ett helt fantastiskt bra ställe som jag har hamnat på. Människorna är helt för bra och butiken är jättefin och dom är jätteduktiga!

Så en sammanfattning av detta: JAG TRIVS!!!

Igår var jag även på konsert med TOTO och jag hade hört två låtar: en av dem var deras egna, och den andra var Bob Dylans låt. Så jag hade hört en av deras låtar....Tråkigt kan tyckas, men det var faktiskt väldigt bra och man kan ju bara stå och beundra hur folk kan vara så lyriska över ett band eller grupp. Men tycker man om deras musik så...!
Jag tycker att det var bra, det var ju inte så att jag led, men det finns ju bättre musik.

Idag efter jobbet var det bio. Först träffade jag Sofia och Ebba och vi satt och tjötade lite, sen så sa Ebba och jag hejdå till Sofia och vi mötte upp Emilia för att gå på bio. The Bad theather, Det var minsann en konstig men otroligt rolig film! Minsann!

Nehe nu har jag skrivit så jag har nog snart träningsverk i fingrarna, haha!
På tal om träningsverk, så när jag skulle hem med bussen fick jag springa en bit, och kondition ska jag nog önska mig i julklapp, haha!
Sen på bussen var det nog den skönaste busschauffören någonsin, haha! Han hälsade alla välkomna med hattavtagning och bugning (det är typ 20 hållplatser hem). Och varje gång någon gick av eller på bussen sa han något i högtalarna,  det kunde typ vara ha en bra kväll och sov vidare med den kärlek ni får från denna bussresa, typ! Haha, han var skön han!

Men nu måste jag verkligen sova! Ska ju jobba hela dagen imorgon med.

Säger god natt alla finisar! / ida

2 kommentarer:

  1. Åh, Ida, det låter verkligen som du stormtrivs med livet nu...man blir så glad av att läsa!! :)

    Och den där bussresan hade jag verkligen velat uppleva, vilken skön typ! :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag trivs ja! :) Roligt att höra! Haha, ja sen hade han på musik också i hela bussen. Typ lite dansband/ballader. Var lite kul;) Hoppas allt är toppen med dig! Kram

    SvaraRadera