måndag 8 augusti 2011

Kan inte längre ljuga för mig själv


Ojoj vad tiden har gått fort, nu var det visst ett tag sedan det hände något här! Har haft semester, och har verkligen haft fullt upp hela tiden. Men jag har haft det så himlahimla fint verkligen! Två veckor gick dock alldeles för fort! Hade lätt kunnat ha två veckor semester till. Tur att man har ett bra jobb så att det ändå inte känns så jobbigt att börja jobba! Sen är det skönt att komma hem till sitt egna igen och bara ha sig själv att tänka på, heheh!

Vad har hänt de senaste två veckorna då!? MASSA! Jag har varit på Öland, varit i Kalmar hos Carro (vilket förövrigt var görkul att träffa henne igen!), varit i Danmark, och träffat massa bra folk! När man träffar alla där hemma, kompisar, familj osvosv, det är då man märker hur mycket man saknar allt. När man vuxit upp i ett litet samhälle där man när man såfort går utanför dörren (ungefär) träffar på någon som man känner (eller i alla fall vet vem det är), så när man kommer tillbaka hit känner man sig genast väldigt anonym. Detta är både på gott och ont tycker jag. Det är skönt att kunna gå ut och bara ramla bort i tankarna, veta att det bara är jag (inte egoistiskt menat). Men samtidigt kan jag ändå sakna det att träffa på någon, det gör på något sätt att man känner sig som hemma. Inte för att jag inte känner mig hemma här, det gör jag verkligen, utan tvekan, men det är ändå där jag vuxit upp, där jag fortfarande känner flest.
Oj, nu drog tankarna verkligen iväg, men med detta tror jag att ni förstår att jag haft en jättebra semester.

Så på detta får det bli en bild på systrarna och pappa: (Alice har inte sådant hår om ni trodde det! Vi hittade ett ställa i Danmark där vi blev lite crazy)

Så idag har det varit första dagen på jobbet, och nu känns det som att semestern är långt borta. Har varit i telefonkö. fixat med massa så att vi kan få en fungerande kortapparat någon gång. När folk man pratar med i telefonen börjar prata om raouter (stavning?), kablar och skit så känner man hur oteknisk man är. Man känner sig lite fånig när man frågar vad en raouter är, haha! Hoppas inte det är något som man borde veta vad det är. hur som helst så hoppas jag på att få en fungerande kortdragare snart!

Men nu ska jag inte göra mycket i kväll, får bli en slapparkväll! Ha det fint!

/ ida

2 kommentarer:

  1. Jättekul att träffa dig också vännen! Detta får vi snart göra om igen, saknad är du igen! <3

    SvaraRadera