fredag 8 juli 2011

Du min vän i livet

Fredag.
Behöver man säga så mycket mer?
Fredag, och jag ska jobba imorgon.
Behöver jag säga så mycket mer?
Fredag.

Dessa fredagar. Men idag ska jag inte göra mycket, ska jobba imorgon...

Har tänkt på en sak. När jag är och handlar mat brukar jag ta en såndära korg som man rullar efter sig. Men är det bara jag som har problem med att rulla dom?! Eller är det bara lurendrejeri, att man ska tro att dom rullar men så får man gå där som en fåne och dra den efter sig.
Det ser så lätt ut när alla andra går omkring där i butiken och den där "korgen" rullar efter som så fint. Men själv så tar man i för fulla krafter och får luta sig sådär framåt (som man alltid gör om man ska dra något tungt efter sig ni vet). Sen är det sånt där släpa-efter-ljud, så det är ju pinsamt med. Alltså det låter som om man verkligen drar något bakom sig, inte som att det är hjulen som rullar. Man borde nästan ha körkort för att köra sådana, eller har jag bara oturen att få samma icke-fungerande "rull"-"korg" varje gång?!
Även om jag inte tror på det sista alternativet så vill jag tro på det, det känns bäst så! Haha!

(Dessa är det jag menar som man får släpa efter sig)

Hur som helst, nu ska jag läsa lite, kolla på tv kanske ta en promenad. Vi får se vad som händer.

Ha en fin kväll fredagskväll! / ida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar