tisdag 11 oktober 2011

När löven faller

Att gå ute när det precis har blivit mörkt, men fortfarande inte är helt mörkt. När det blåser sådär härligt mycket. Att gå ute efter en dag av regn och andas in den friska luften. Att gå ute och känna lukten av höst. Känna kallheten mot ansiktet.
Att komma hem efter den promenaden, in i värmen. Sätta sig ner med en clementin och en kopp te. Känna att man är lite frusen men att man snart blir varm. Den känslan gillas starkt!

En sak till. Jag har gjort bort mig på ICA. Igen! Kan snart inte gå in där mer, haha!
Idag efter jobbet skulle jag köpa lite frukt. Ska gå in på Ica, och där är det ju sånna där "svängstaket" innan man kommer in i själva butiken. I denna Ica är det två sådana. Så när jag kommit förbi det första "svängstaketet" och ska gå förbi det andra så går inte det upp. jag går fråm och bak och fram och bak, men det vill inte gå upp. Haha, jag sitter alltså fast mellan de båda, eftersom att man inte kan gå ut igen genom den andra. Och dom är så pass höga så man kan inte ta ett steg över. Haha, jag måste ha sett ut som en instängd åsna därinne eller något. Plus att det är ju en filmkamera därvid också, och en tv. Så man ser ju sig själv i tv:n hela tiden. Haha, om någon kollar på det där så måste dom få sig ett gott skratt.
I alla fall så kommer en man från Ica och ska hjälpa mig därur, men det går inte. Sen kommer det in en kund utifrån och går förbi första "svängstaketet" och går mot det andra (han passerar alltså mig), och tror ni då inte att det andra öppnas när han går! Haha, så då kunde jag med komma in. Aja, personalen fick något att skratta åt, igen...

Nu ska jag kolla fotbollen. Ha en fin kväll!
/ida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar