söndag 25 maj 2014

Att sträva efter hälsa

Söndag kväll, som jag längtat efter dig. För de flesta innebär det nog ångest, men för mig innebär det att jag är leeedig imorgon! Efter sju dagars jobb på raken anser jag mig välförtjänt av det.


Träning ger alltid bra energi efter en tuff jobbdag ! 


När jag körde hem från jobbet idag satt jag där med mina tankar och kom att fundera på det här med hälsa. Tänk vad mycket tankar och åsikter det finns om det ämnet.
Jag försöker ju att äta efter paleo, med vissa undantag. För det är det jag mår bra utav. Jag mår bra av att skippa mejerier, raffinerat socker och gluten, så då skippar jag det. Medan någon annan kanske mår bra utav något annat. (Fast jag tror inte att det finns någon som inte mår bra att äta en stenålders kost.)

När man pratar med folk om detta så är oftast kommentaren: "Får du verkligen i dig allt du behöver?" eller "Saknad du inte massa?". Och svaret är att ja, jag får i mig allt jag behöver och för det mesta saknar jag inte något annat. Jag mår bra av detta och därför är det mycket lättare att hålla sig till det.

Samtidigt är det många i min omgivning som inte riktigt förstår att det är något som jag mår bra utav, det som ger mig bäst energi. Så ibland blir jag verkligen irriterad (mest inombords) när folk ska hålla på att klanka ner på min livsstil, och komma med massa onödiga kommentarer. Vanligaste kommentaren "jaha, vill du gå ner i vikt" eller "sluta larva dig" eller "åh, vad du är krånglig". Jag vill må BRA! Det är anledningen till detta, och jag vet att jag mår bäst av det, så varför förstöra det med massa annat?

Jag förstår inte varför man ska behöva "försvara" val man gör hela tiden. En sak hade väl varit om jag gick på någon pizza-diet, eller inte åt alls. Men detta är en livsstil, en livsstil som ger mig energi och som jag mår bäst utav..Så det så!

Jag kan skriva hur mycket som helst, men det blir bara jobbigt... så jag får nog stanna här, och fortsätta en annan gång. Nu har jag fått ur mig lite i alla fall;)

Ha nu en fortsatt fin kväll!