onsdag 21 maj 2014

Hur viktigt är det egentligen med en karriär?

Hej fina ni!
Idag när jag stod på jobbet och gjorde buketter kände jag bara att jag var så otroligt lycklig. Det känns som att mitt jobb är ett ända stort intresse! Hur bra är inte det, få betalt för att hålla på med sitt intresse liksom? Så kom jag att fundera på hur mycket man i dagens samhälle hela tiden pratar karriär. Du ska skaffa en karriär innan du får barn, du ska skaffa en karriär för att synas i samhället, du ska ha en karriär för att kunna vara något kring dina vänner osv.. Listan kan göras låååång...

Visst, jag tror att alla vill ha en karriär, för vem vill inte ha pengar, och vem vill inte synas? Jag kan erkänna att jag vill. Och jag vill ha pengar, jag vill att folk ska se vad jag gör (vem vill göra ett jobb som inte syns på utsidan liksom?) och jag vill definitivt kunna köpa det där huset som jag kollat på så länge, eller den där jackan som är så himla fin. Så tror jag alla tänker innest inne. Men så kommer de där små guldkornen i vardagen då man inser hur bra man har det. Hade jag siktat efter en karriär hade jag definitvit inte stått där på jobbet idag och smilat för mig själv för att jag var så lycklig över att få göra de där buketterna.
Så ibland tror jag vi ska stanna till och fundera på hur vi har det just NU, inte vad vi vill ha IMORGON...

Så på lunchen fick jag syn på denna bilden, och bara kände att den kom så rätt

Så med det vill jag väl egentligen bara dela med mig av dagens funderingar från lilla mig..
Hoppas ni alla haft en bra dag!
/ Ida