onsdag 28 maj 2014

Macadamiabollar

Hoppas ni alla haft en bra dag! Som jag sa igår så gjorde jag härom dagen supergoda macadamiabollar. Har velat göra det länge men det har helt enkelt inte blivit av. Men nu så, nu tog jag tag i det och jag lovar, testar ni kommer ni verkligen inte bli besvikna. Jag gjorde mina lite mindre, för kan bli lite mastigt annars tycker jag. Eftersom jag inte längre äter smör (och macadamianöten har en smak av smör) så kan det bli mycket med för stora bollar. Men det är vad jag tycker. Ni måste bara testa!


För ca 18 små bollar:

85 gram macadamianötter
150 gram dadlar 
1 msk carbopulver
0,5 tsk vaniljpulver

Mixa först macadamianötterna grovt. Mixa sedan ihop med resten, till en smet. 
Rulla till små bollar och rulla sedan i carobpulver. In i kylskåp, eller frys innan du mumsar på dessa góbitar.
Superenkelt och supergott!  

Puss