fredag 30 maj 2014

Att unna sig

Välkomnar helgen med öppna armar! Ska bli sååå skönt! Som extra bonus är det toppenväder. Köpte faktiskt med lite fredagslyx hem från jobbet. Då känns det lite extra mysigt att komma hem. Mer färska snittblommor åt folket! Är sådant som folk verkligen borde unna sig.

Underbara avalanche-rosor!

På tal om att unna sig. Varför är det vanligtvis mat som vi säger att vi unnar oss? När man kan unna sig massa annat. Eller belöning. Varför ska man alltid belönas med något gott? Varför inte belönas med blommor, nya träningskläder, något fint hem eller varför inte en massage? 
"Men jag är värd den kakan, jag har jobbat hårt idag" eller "Idag har varit en tuff dag på jobbet, så jag är värd lite godis" Kan man inte vara värd något annat? Man blir minst lika glad av lite blommor, kläder, en promenad eller bara en bra bok. Sååå mycket bättre än att belöna sig själv (eller unna sig) med massa socker och annan skit. Testa vet ja! 

Nu ska jag belöna mig själv med ett gott träningspass, och sen tänker jag bara ha en gó fredagskväll med P. Det kallar jag livskvalitet. 
Ha en bra helgstart allihop!  

Kramar