måndag 23 februari 2015

Frukost to go

God morgon måndag! En ny härlig vecka framför, dock något stressig sådan. Men, den kommer bli bra, det vet jag:) för visst gör inställningen allt! Säger jag att den kommer bli bra, så kommer det den, det bara är så!

Har startat dagen med ett möte, så är bara hemma och byter om innan jag ska åka till jobbet. Därför förberedde jag frukosten redan igår. En god frukost:) 

Supersmart burk från saga form. Perfekt att kunna ha muslin i locket! Då är den fortfarande knaprig och god:) vad är det i basen då? Jo, massa gott och massa bra näring i form av acai/blåbärsyoughurt ala Ida! Allt för att få bästa starten på denna veckan! Perfekt även som mellanmål:) 

För en portion: 

1 dl krämig kokosmjölk 
1/2 banan 
1/2 + 1/2 dl blåbär 
1,5 tsk acaipulver 
0,5 tsk vaniljpulver 

Mixa allt (lämna 1/2 dl av blåbären) till en krämig yoghurt. Blanda sist i resten av blåbären. Klart! Ät med en gång, eller ta med som jag gör:) toppa det hela med vad du vill. Jag tog lite utav min chokladgranola:) 

Hoppas ni alla får en bra måndag:) 
Kramar 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar