torsdag 5 februari 2015

Vill du ha den perfekta kroppen?


Hej! 
Har ni tänkt på hur mycket media vill få fram perfekta ideal hela tiden? Men allvarligt talat... Vem är perfekt? Inte är det jag i alla fall. Alla bilder på hur den perfekta kroppen ska vara, hur den bästa sminkningen är, hur du blir populärast på arbetet/skolan. Men hallå? Vart är världen påväg? Vem är det som vi försöker visa att vi är bäst för? 

Är det inte viktigare att vi mår bra? Att vi har ett fint inre? Att vi är starka mentalt och inte bara klanka ner på varandra? Skit i den där Victoria secret kroppen. Jag är långtifrån där. Och allvarligt talat vill jag inte ha en sådan kropp ändå. Jag tror inte att dom mår bättre än vad jag gör bara för att dom får på sig storlek xxs. 

Jag vet att det är lättare sagt än gjort att strunta i alla bilder som florerar, men försök! Försök att vara ditt bästa jag! Alla skulle må bättre av det. Inte minst du själv! 

Kom ihåg att du är fin precis som du är! 
Kramar 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar