onsdag 5 november 2014

Gottegris

Hej mitt i veckan!
Sitter med en tallrik ljuvlig gröt till frukost efter ett härligt träningspass. Har inte hunnit träna på 1,5 vecka, så det var riktigt efterlängtat! Så nu känner jag mig pigg och glad och fylld med energi. Sitter och funderar på hur jag ska lägga upp dagen för att hinna med allt jag vill... Har massa planer i huvudet som jag tror kan bli riktigt bra. Alltså riktigt bra:) 

Men som ni säkert har förstått så är jag en riktig gottegris. Alltså av det bättre slaget då:) och i Stockholm fanns det massa olika saker som jag skulle kunna tänka mig, men köpte med lite i alla fall:) 

Hittade frystorkade jordgubbar och björnbär som kan vara gott att ha till lite vad som! 

Ett bananbräck som låter helt ljuvligt. Kombinationen banan och choklad är ju helt fantastisk. 

Acaipulver. Ett pulver som man ha i lite var som, men jag tänker nog främst i smoothies. Ett riktigt superpulver. 

Aktiverade nötter. Aktiverade nötter?, tänker ni. Det är när nötterna fått ligga i blöt och sedan torkats igen på låg temperatur. Detta för att kroppen får lättare att plocka upp alla näringsämnen och den blir mer lättsmält för oss. Ett enzym i nöten försvinner också så vi även lättare tar upp andra näringsämnen. 

Och lite olika barer som jag inte testat innan. Alltid bra att ha i väskan! 

Vi var ju också på nordiska museet där jag hittade denna boken. Ska bli spännande att läsa. Handlar om vad sockret gör med våra kroppar och hur det påverkar oss. 

Ha en fin dag:) 
Kramar 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar