måndag 3 november 2014

Jag lever!

Hej vänner!
Ursäkta min frånvaro, men har haft fullt upp, så har tyvärr fått lägga bloggen lite åt sidan. Men nu är jag tillbaka igen:) 

Sitter faktiskt på tåget hem från Stockholm, har varit där sedan i fredags. Tur att vi har gått mycket med allt som vi har stoppat i oss! Meeeen vad jag skulle önska att Varberg hade samma utbud i matväg som Stockholm... Så himla lätt att få i sig bra och näringsrik mat här. Tummen upp på det! Här får ni lite (mat)bilder från helgen som varit. Kör lite rekommendationer på ställen samtidigt! 

Fantastiskt god thaimat från ichaicha. Där väljer du själv vilken bas, protein och smak du vill ha. Jag tog zuccininudlar med kyckling och citron-chilisås. Ni finner ichaicha i mood-gallerian. 

En faktiskt bra bio då jag egentligen inte är så mycket för den typen av filmer. 

En god ceasarsallad på vapiano i gamla stan. En italiensk restaurang med mycket pasta och pizza, men även goda sallader. 

Frukost från bluberry. Som jag önskar att det fanns hemma. Här hittar du frukost, mellanmål, snacks, lättare lunch och massa annat hälsosamt. Här en chiapudding med blåbär och nötter. Bluberry finns på både stationen, pubhuset och NK. 

En fantastisk zuccini och morotspasta med pesto och tomater från Voltaire. Fräsch, mättande, bra energi och gott! Voltaire hittar ni i pubhuset med massor av olika och bra luncher.


Bilden gör sig inte riktigt rättvis. En helt fantastisk middag på taverna brillo vid Stureplan. En hummersallad som definitivt kommer försöka efterskapas hemma.

Var på nordiska museet där de hade en utställning om socker. Helt sjukt! Men mer om det i ett annat inlägg.

En god räksallad på kalori, i kungshallen vid Hötorget. Också ett utbud av bra och hälsosamma luncher.

Och nu sitter jag och smuttar på denna energiboost från strå, som ligger i åhlenshuset. Där de även har en av mina favoritglassar från lily och hanna. 

Haha ser ut som vi bara har ätit;) vi borde nästan rulla härifrån!;) tur som sagt att man går mycket. 

Ha det gott, och ha en fin kväll. 
Kramar 

Ps. Lovar att det inte kommer gå lika lång tid till nästa inlägg;)