onsdag 12 november 2014

Kyckling med svamp i rosepepparsås

IHej vänner!
Hoppas ni alla mår bra! Jag mår super och börjar kunna röra mig normalt igen efter söndagens grymma träningspass. Tänkte dela med mig av det i eftermiddag:)

Igår när jag kom hem från jobbet var jag superhungrig, och hade väl egentligen ingen direkt plan på vad vi skulle äta. Så mixtrade ihop lite, och det blev helt fantastiskt gott! Så detta rekommenderar jag er ALLA att testa. Och jag lovar att det är mättande! Det blev alltså kyckling med svamp och rosepepparsås tillsammans med rotmos och grönsaker.

Rotmoset: 

4 morötter
3 sötpotatisar
2 palsternackor 
1 msk kokosolja (smakfri) 
Muskotnöt
Salt och peppar 

Skala alla rotfrukter och dela i bitar. Koka mjuka och mixa sedan till ett mos. Krydda och tillsätt kokosoljan. Rör om, klart! 

Kyckling med svamp och rosepepparsås: 
1 kg kyckling
2 nävar torkad svamp 
7 soltorkade tomater
1 rödlök
5 dl kokosmjölk
0,5 msk rosépeppar, mortlas
1,5 msk tomatpuré
1 msk tamarisoya
Salt och peppar 

Skiva kycklingen och lägg i ugnssäker form. Strö över svamp. Strimla de soltorkade tomaterna och rödlöken och lägg i formen. Rör ihop resten i en skål och häll sedan över kycklingen. In i ugnen 200 grader ca 40 min. 

Ät sedan detta tillsammans med lite grönsaker. Mums! Ni måste testa! 

Så nu vet ni vad ni ska ha till middag idag:) 
Kramar 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar