onsdag 31 augusti 2011

Med din hand i min

Måste bara börja med att berätta om en händelse på jobbet, och kan säga att detta var första gången som jag inte kunde hålla mig för skratt inför en kund, haha!
En kund hade köpt rosor, och då skulle jag som alltid säga att när du kommer hem så vill dom ha varmt vatten. Men av någon anledning hörde inte hon att jag sa vatten. Så hon hörde att dom vill ha varmt. Och hon frågar hur varmt? Då svarar jag ca. 50grader.
Då kollar hon på mig, med en såndär undrande blick ni vet. Så säger hon:
- Men herre guud, hon jag ska ge blommorna är sjuk. Hon klarar inte ha det så varmt hemma.
Jag kunde verkligen inte hålla mig, haha! Så bara så ni vet. Man kan bara köpa rosor om man har det 50grader hemma, haha! Var lite kul, faktiskt! Ska bara tillägga att kunden också skrattade när jag förklarade hur det var!

Jag är verkligen sååå sugen om på att göra om lite här hemma. Är det förbjudet att göra det redan? Jag har ju faktiskt bott här i ett halvår, haha! Nej, men allvarligt så är jag jättesugen på att göra det. Men vi får väl se hur det blir med det. har nämligen hittat så fina ljusstakar, kuddar, filt, lampa och allt därtill..Får väl ta lite i taget, behöver ju inte byta ut allt med en gång.
Ja, jag tröttnar snabbt på saker här hemma...Även om jag fortfarande tycker om det.

Men nu ska jag ha en skön kväll. Hoppas ni får detsamma!
/ ida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar