måndag 15 augusti 2011

Måndagmorgon...Behövs det sägas mer??

Det där som jag skrev igår, om att det är mysigt att sitta och lyssna när regnet smattrar mot taket-det tar jag tillbaka just nu! För i morse när jag skulle åka till jobbet så hörde jag att det var trafikkaos i Göteborg och att det var översvämningar lite här och var. Dock så såg jag inte att det var så mycket regn här, men tänkte att det var bäst att åka lite tidigare så att man kommer i tid om det skulle vara något.
Självklart var det något på vägen som stoppade...En bit var avstängd pga översvämning. Så istället för en bit på trettio  meter blev det en bit på en mil! Känns ju verkligen roligt! Och man var ju inte den enda som skulle åka den biten heller, det var ju sjuttioelva bilar till, så det gick ju inte direkt fort. Så även att man åker tidigt så kommer man sent.. Menmen, det kunde ju varit värre! Men snacka om att hela dagen har legat efter bara för det det himla regnet! Så nej. Regn är inte mysigt just nu!


(såg ett antal sådana skyltar på väg till jobbet)

Imorgon är jag i alla fall ledig, och då ska jag in till stan och ha lite skoj! Sen ska jag göra lite nytta här hemma med.

Ha en fin kväll finisar!
/ida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar