fredag 12 augusti 2011

Ögonen har vi för att kunna se

Åh, vad jag gjorde bort mig idag på jobbet. Kom in en kund, och som vanligt frågar man om man kan hjälpa dom. (Kollade inte heller jättenoga hur de såg ut) Det visade sig att det var en kille och en tjej i sällskap. Så säger tjejen att dom ska hämta blommor, och jag frågar, jaha, vad är ditt namn och vad är det du ska hämta? Då säger tjejen sitt namn och skrattar lite, även killen. Så går jag bakåt och ska hämta blommorna, så viskar en arbetskollega: "Ida, det är en brud du hjälper, hon ska hämta sin brudbukett" Fattar ni vad pinsamt det var att lämna ut den brudbuketten sen när man kommer tillbaka och ser att hon är jättefint sminkad och har jättefint hår med tiara och allt!!! Hon var verkligen jättevacker! Hur kan man missa det, och när man vet att det är en brudbukett som ska hämtas, och en sådan vacker tjej kommer in och man inte hajar det?! Tur att dom bara skrattade åt det, men jag hoppas verkligen att hon inte tog illa vid sig, men jag kollade som sagt var inte så noga hur personen i fråga såg ut... Aja, så är det när man heter Ida Wändal...

För övrigt har det varit en dag som bara swischat förbi och imorgon är det jobb igen. Funderar på att ta en promenad i det fina vädret!? Tror det får bli så. Ha en bra fredagskväll allihop!

/ida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar