lördag 12 juli 2014

100% blåbär

Hejsan hoppsan!
Här njuter vi av sista dagen på Öland, för imorgon bitti bär det av hemåt igen. Snyft. Fast vi kommer tillbaka lite senare;) 

Såhär i semestertider tänkte jag rekommendera en dryck. En alkoholfri dryck som gör gott, smakar gott och ser vackert ut. Dessutom fylld med nyttigheter. 
Är lätt att det slinker ner en hel del vin till alla middagar såhär års, men ibland kanske det kan vara gott med något annat. 

100% blåbär heter den och serveras rumsvarm precis som vanligt rött vin. Jag serverar det till och med i vinglas för lite lyx. Ibland vill man ju faktiskt ha något lyxigt och gott fast utan alkohol?
 P hittade den av en slump på systemet för ett tag sedan och jag älskar den. Så den rekommenderar jag varmt. Innehåller alltså endast blåbär, hur bra är inte det? 

Har även hittat en annan på systemet med smak av svarta vinbär, också supergod. Men måste nog säga att blåbär är strået vassare. Nigrum (svartavinbär) är dock hälften så billig som blåbären. 


Ha nu en fortsatt bra dag. Nu ska jag fortsätta njuta av tiden här. 
Pussokram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar