onsdag 9 juli 2014

Underbar broccolisallad

Halloj!
Idag kan jag se igen! Såå skönt. Fortfarande lite irriterat, men väldigt mycket bättre. Så idag blev det en dag på stranden. Och nu har vi precis grillat. Gjorde en fantastisk sallad till, om jag får säga det själv;) använde turkisk yoghurt i, vilket jag inte brukar. Eller jag brukar inte använda mejerier i matlagning alls, men turkisk yoghurt tycker jag är bra om man ska använda något. Så här kommer det! 


1 broccoli
1/2 granatäpple
2 salladslökar 
1 näve ekologiska russin
1 näve solroskärnor 
1 dl turkisk yoghurt 
Salt och peppar 

Dela broccolin i mindre bitar och lägg i en skål. Jag använde även en bit av skalken. Tillsätt yougurten och massera in den i broccolin. Skär salladslöken i mindre bitar. Tillsätt resten och smaka av med salt och peppar. Blanda noga så allt blandas ordentligt. Mumsa ordentligt! Muuums! 


Ha nu en fortsatt fin kväll. Kramar 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar