tisdag 15 juli 2014

Vad kan en tanke betyda?

Gokväll

Ibland kan jag fundera väldigt mycket, då menar jag väldigt mycket. Inte älta eller så, utan mer fundera på livet. Hur jag hamnat där jag är nu. Vad jag vill. Vad jag står för. Vad jag tycker om olika saker. Osv. Speciellt när jag är ensam. Då blir jag en riktig tänkarmänniska. Ibland kan jag komma fram till något. Ibland blir det bara jobbigt. Eller så kan jag komma på något riktigt briljant. Brukar ni fundera mycket? På vad i så fall? 

Jag funderar på en grej just nu om framtiden. Vill inte avslöja vad. Men är en dröm som jag hoppas är möjlig att få i uppfyllelse. Men får nog fundera lite till på det först!

Nu blev det väldigt mycket tänka och fundera. Men jag tror att det är viktigt. Är så lätt att livet bara rullar på utan att vi egentligen vet vad dom händer, eller varför. 
Ibland kan jag ta en promenad när det är mycket runtomkring en. Då får man lite upplyftande luft, låter tankarna komma och ibland drömma sig bort. Inte alltid du får svar eller tänker något vettigt. Men är nog ett sätt att fly verkligheten för en stund. Eller ta reda på verkligheten. 

Känna vad som verkligen betyder något. Vad som är viktigt för dig. Vad gör dig glad? Vad gör dig ledsen? Vad gör dig upprörd? Vad gör dig lycklig? 
Tror att det är bra att fundera på sådant för att få balans i livet. Men är som sagt min tanke. Ni kanske tänker annorlunda? 

Ha en fin kväll! 
Kramar 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar