fredag 11 juli 2014

Knäckebröd med sting

Jag älskar knäckebröd! Så gott och enkelt. Perfekt till frukosten, som ett snabbt mellanmål, eller varför inte som tillbehör till middagen? Går att variera i oändlighet och älskar när det är smidigt att göra. Som tex detta goa knäckebröd med lite hetta i, vilket ger lite go sting till det hela.

Som jag sagt tidigare är jag inte så bra fotograf, inte alls faktiskt;) men här får ni receptet

2 dl linfrön
0,25 dl hampafrön (eller byt ut mot solroskärnor, alt pumpakärnor)  
0,25 dl solroskärnor
0,5 dl sesamfrön
0,5 dl chiafrön 
2 krm paprikapulver
2 krm chilipulver
1 krm cayennepeppar 
Salt
2 dl kallt vatten 

Blanda alla torra ingredienser och rör sedan ner vattnet. Låt dra ca 20 min så det håller ihop. Bred ut på plåt och strö över lite havssalt. In i ugnen 175 grader i 30-45 min beroende på ugn. Håll koll så det inte bränns. Dela det i bitar när det är klart. Supergott! Ha på valfritt pålägg, men kan rekommendera mosad avocado. 

Eller servera med mandelsmör och gurka, mums! 

Ha en fortsatt fin kväll! 
Pussokram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar