söndag 10 augusti 2014

En helg går fort

Redan söndag eftermiddag.. Vad en helg går fort även om vi inte direkt gjort något! Första oplanerade helgen på typ ett halvår. Vi borde ha det så oftare!

Var ute och plockade björnbär idag, så nu har man fyllt upp frysen lite:) underbart! 

Mums! Är inte de godaste bären de man plockat själv!? Önskar bara jag hade större frys... Då hade man kunnat bunkra upp ordentligt;) 

Igår eftermiddag körde jag ett träningspass. Inget långt, typ 20 min. Men jag mådde verkligen illa efteråt. Jag trodde allvarligt ett tag att jag skulle spy. Snacka om spykänsla. Då vet jag iaf att jag kämpat;) 
Hur som, så hade vi köpt god fläskfilé och bacon från en lokal köttaffär, men var inte alls sugen på mat efteråt, så blev tyvärr bara en liten bit. Men var himla gott, så tänkte ändå ni kunde få receptet:) 


Blanda ihop en del dijonsenap och dubbelt med caschewsmör. Häll i en näve frystorkade tomater (soltorkade går minst lika bra), lite honung och peppar. 

Skär en skåra längst med fläskfilén och lägg i fyllningen. Rulla sedan bacon runt hela filen och in i ugnen 225 grader ca 30 min. Mums! 
Vi serverade med en rödbetssallad till. 

Nu ska jag strax åka och träna. Ett bra sätt att avsluta helgen på. Ha en fortsatt fin söndag. 
Kramar 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar