måndag 25 augusti 2014

En bättre söndagsmiddag

Gokväll!
Då var en ny vecka igång! Är det inte härligt?:) det tycker jag. Speciellt när man kommer hem efter jobbet och möts av detta 


Han är allt för bra min man! Vet exakt vad jag vill ha! Alltså blommor! blomval får jag väl tacka lindomefloristerna för;) 

Igår var vi sugna på en go gryta i regnrusket. Sagt och gjort, och oj vad det blev lyckat. Blev en god viltskavsgryta. 


150g kantareller
En liten purjolök
240g renskav
240g älgskav
250g bacon
3 dl lingon
5dl kokosmjölk 
2 msk Soja (jag använde tamari) 
2 små vitlöksklyftor
Persilja
En uns Kanel 
Salt och peppar 

Börja med att fräsa strimlad purjolök, kantareller och skivad bacon. Häll sedan ner viltskavet och stek det klart. Häll ner lingonen och kokosmjölken. Tillsätt soja, vitlök och kryddorna. Krydda efter smak. Låt koka upp, och vips klart! 

Servera med blomkålsris och en god sallad. Mums så har du en fantastisk middag! 

Med tända ljus och kärleken mittemot blev det ett ganska bra avslut på helgen! 
Den kommer garanterat göras igen! 

Pussokram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar