måndag 18 augusti 2014

Energi-helg!

Här har det ekat tomt några dagar, men nu är jag tillbaka. Hade fullt upp förra veckan och i helgen var vi hemma i Småland. En riktig energi-påfyllningshelg.

Mormor och morfar bjöd ut oss på tre-rätters igår eftersom de firar 50-årig bröllopsdag. Alltså 50 år! Vilken bragd. Jag har inte ens levt hälften av det.. Min fina mormor och morfar, som jag älskar er. Det var en dag med massa glädje, men också lite ledsamt.. Både glädjetårar och sorgsna tårar.. Ni är såå fina, och jag vet att ni är förebilder för många. Speciellt mig. Tack tack tack för att ni är ni och för att just jag får ha er som morföräldrar! 
God mat fick vi också! 

Till förätt var det toast skagen (fast utan bröd för min del) 

De andra åt oxfilé och potatisgratäng. Men jag fick en ljuvligt god räk- och kräftsallad med en smarrig skagenröra. 

Till efterrätt var det hallonpannacotta, men jag fick en smarrig fruktsallad. Fräscht och gott! Men var så mätt så jag orkade inte hela.. 

En helg med massa energipåfyllning och kärlek. ❤️ 

I eftermiddag lovar jag att ni ska få receptet på soppan! 

Ha en fin dag alla underbara! Pussokram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar