söndag 24 augusti 2014

Granola med kanel-/ kardemumma

God eftermiddag söndag!

Sitter i soffan och myser i regnet. Helgen har känts alldeles för kort, men fortfarande några timmar kvar:) experimenterat lite i köket, så ni får ett par godingar i veckan. Det kan jag lova! 

Men häromdagen blev jag sugen på en granola. Sååå underskattat att göra sin egen säger jag bara! Och lätt är det också. 

För en  burk: 
4 dl frön (jag hade sesamfrön, linfrön, solroskärnor och pumpafrön) 
3 dl nötter ( jag hade mandel, hasselnötter och valnötter) 
3 msk kokosolja
1 msk honung
2 tsk kanel 
2 tsk kardemumma 
1 tsk vaniljpulver

1 dl gojibär
1 dl kokosflingor 

Sätt ugnen på 175 grader. 
Grovhacka alla nötterna och blanda dem i en bunke tillsammans med fröna och kryddorna. Häll i kokosolja och honung och rör runt ordentligt. In i ugnen 10-15 min. Men håll koll så det inte bränns! 

När det svalnat: 
Blanda i kokosflingor och gojibären och förvara allt i en burk. 
Mums att ha på frukosten! 


Ha en fortsatt fin söndagskväll och njut av det sista av helgen. 

Pussokram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar