onsdag 27 augusti 2014

Tummen upp för variation!

Gokväll alla fina!

Sitter mätt efter kvällens middag och njuter av livet. Strax blir det promenad i det goa vädret. Skönt att det äntligen är uppehåll efter ett par veckors regn. 

Idag på jobbet fick jag ett såntdär lyckorus. Ni vet när man bara är glad och lycklig och så nöjd med livet. Visst finns det saker jag vill ändra på. Typ flytta till hus med en stor fin trädgård och kunna odla massa själv. Men jag måste säga att jag älskar mitt jobb. Ena studen står du och pillar med en brudbukett och andra stunden utför du ett fysisk arbete med kraft och energi. I love it! Variation liksom, det bästa av två värdar. I ett och samma jobb! Jo, jag har det bra jag. 

Kanske fick sådant lyckorus efter min gudomliga frukost! Kommer definitivt göras igen. 
Har inte varit ett jättefan av chiapudding innan. Men nu älskar jag det! Går att variera det i mängder. 


Såhär gjorde jag: 
1,5 dl mandelmjölk (eller annan nötmjölk)
2 msk chiafrön 
1 krm vaniljpulver 
1 krm kardemumma 
1 krm kanel 

Blanda allt i en skål och låt stå över natten. Rör gärna någon gång emellan. Ta bara fram det på morgonen därpå och toppa med det du känner för. 

Min topping idag blev plommonsylt (recept kommer) och massa mullbär (som förövrigt är en ny favorit) 

Ha en fortsatt fin kväll! 
Pussokram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar