onsdag 6 augusti 2014

Curryfisk

Hej finisar!
Vilken underbar dag! Och underbar kväll! Nu När jag skriver detta gör jag en 24 timmars fasta, om det vattnas i munnen? Oja! 

Middagen igår blev helt underbar! Fisk+ mango + curry + kokos= loveli! Smidigt, enkelt, färgglatt, massa bra näring och framförallt gott. Precis så som jag vill ha det! 

För fyra portioner: 

4 torskfileer
2,5 dl krämig kokosmjölk 
1 burk bara bär, mango och havtorn
Curry efter smak, jag tog ca 1/2 msk 
Salt och peppar 
Kokosflingor 

Sätt ugnen på 200 grader. Lägg torsken i en ugnsform. Blanda ihop allt utom kokosen och häll sedan över fisken. Strö kokosen över och in i ugnen ca 30 min. 
Låt stå ca 5-10 min och stadga till sig lite innan servering. Mums! 

Är det inte vackert med alla färgerna? Till fisken serverades stekt (groriven) sötpotatis, kokt broccoli, tomater och morot från landet. Like heaven! 
Testa detta säger jag bara. Och sötpotatisen till var pricken över iet! 

Har du inte, eller får tag på bara bär, så skulle jag gissa på att det går lika bra med att mixa en mango. Borde vara lika gott:) dock får fu inte syran från havtornen.. 

Ha en fin kväll. 
Kramar 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar