fredag 24 oktober 2014

Cake in colours!

Fredag eftermiddag! Ganska fin känsla va!?:) jag jobbar i och för sig Imon, men fredag eftermiddag är ändå något speciellt:)

Ska ni ha gäster i helgen? Eller kanske bara lyxa till det för er själva? Då tycker jag definitiv ni ska bjuda på denna kakan! En fröjd för både ögon och mun! För jag menar, hur vacker är den inte? 

För en form 24 cm diameter: 

Botten: 
100g hasselnötter eller mandel
100g färska, urkärnade dadlar

Lager 1 
1,5 banan
300g jordgubbar
1 tsk vaniljpulver

Lager 2 
1,5 banan 
250g björnbär

Börja med att mixa allt till botten till en "deg". Tryck ut i form med löstagbara kanter. Viktigt att trycka ända ut. 
Mixa sedan allt till lager ett och bred på över bottnen. Ställ in i frysen. 
Mixa sedan allt till lager två. Ta ut formen ur frysen och bred på resten. In i frysen igen. 
Låt stå i frysen minst en timme. Helst längre. Ta sedan fram ca 20-30 min innan servering och dekorera med det du vill. Jag dekorerade med kiwi, hallon, blåbär, hackad mandel och kakaonibs. 

Jag menar, ser inte detta mer givande ut än en fruktsallad? Fast det är ju nästan just det är!:) 

Både vuxna och barn älskar det! 
Ha en fin fredagskväll:) 
Kramar 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar