söndag 19 april 2015

Jordgubbssmoothie

Hej!

Vet ni vad jag gillar med söndagar? Jo, att planera upp  veckan som kommer. Jag är verkligen en planeringsmännsika och älskar när det är struktur och allt är i sin ordning. Då mår jag som bäst! Därför gör vi  (jag) alltid en matlista för veckan som kommer, och planerar in träningen. Dels gör vi det för att vi ska veta vad som ska handlas, därför att vi storhandlar alltid, så klarar vi oss på det i en vecka, innan nästa handling. Men också för att man varje dag när man kommer hem från jobbet vet vad det är som ska lagas, och det faktiskt blir riktig mat. Ni vet som jag skrivit i ett tidigare inlägg, planering är A och O.  Träningen planerar jag in för att hinna det som jag vill, och för att den faktiskt ska bli av. Det är lättare att få saker gjorda när man gjort tid till det i förväg. Så funkar i alla fall jag!
Så snart ska vi iväg och handla inför veckan som kommer. Och vet ni vad. Jag älskar faktiskt det. Jag  älskar att gå med listan i handen (jag det ska vara en lapp och ingen anteckning i telefonen) och bocka av, och fylla påsen med massa goheter. Haha, det kanske låter knäppt, men då får det vara det;)

Men nu till dagens frukost. Idag blev det en lyxig jordgubbssmoothie. Det är ju ändå söndag:) Tog inga direkta mått, men ger ut på ett ungefär:) Och jag lovar, den var himmelsk! Nästan lite mjukglass med de halvfrusna jordgubbarna:)

1/2 avokado
1 stor näve frusna jordgubbar
1,5 dl mandelmjölk
en klick honung'
lite vaniljpulver

Mixa allt slätt och häll upp på glas. Drick direkt! Slurp och du står dig jättebra!

Nä, nu ska vi åka och handla. Ha det gott!
Kramar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar