torsdag 23 april 2015

Träning GER energi!

Gokväll vänner!:)

Hoppas ni alla mår bra. Nu känns det att jag jobbat mycket på senaste tiden. Blir helt vimsig, tankspridd och allmänt glömsk. Inte bra. Men nu är det bara imorgon med, och en stund på lördag, sedan får jag en go och ledig söndag! Som jag ska njuta:) Men vet ni vad det bästa jag vet är efter en lång, stressig dag på jobbet är? Att träna! Hur trött jag än är när jag kommer hem från jobbet, och hur gärna jag än vill sätta mig ner i soffan och bara lata mig så mår jag allra bäst av att träna. Det är då jag släpper allt och bara fokuserar här och nu. Då finns inget annat. Inga måsten, inga "jag måste vara trevlig", ingen stress, ingen glömska. Då finns bara jag, min kropp och min träning. Jag älskar det! Att gå och lägga sig för att man är härligt mör i kroppen efter att ha tagit ut sig ordentligt är underbart! Istället för att gå och lägga sig och känna att man är trött för att man latat sig i soffan och haft en jobbig dag på jobbet. Mer träning till folket om jag får be! 

Så nästa gång du kommer hem och är trött, vill sätta dig i soffan och lata, kanske möla i dig något. Då tar du på dig träningskläderna, sätter på go musik som du kan träna till. Sedan bara kör du! Kör tills svetten rinner och du inte tänker på något annat än din kropp och din träning. 
Jag lovar att du kommer få massa mer energi och orka bättre nästa arbetsdag, skoldag eller vad det nu må vara. Även om man ser såhär trött ut efteråt;) 

Att sedan sätta sig till en go middag och umgås med P gör inte saken sämre;) Det smakar såååå mycket godare, och du njuter mer av den stunden! I promise!

Så nu vet ni vad min utmaning till er är! Nästa gång du är helt slut efter jobbet, skaffa dig ny energi genom att träna!
Ha en go kväll!
Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar