fredag 17 april 2015

Spirulinabollar!

Hej alla fina! Nu tycker jag att vi välkomnar helgen med öppna famnar! Eller hur?:) 
Även om denna helgen innebär jobb för min del är det ändå något visst och man får en go känsla i kroppen. Håller ni inte med?:)

Var och hämtade lite gosaker hos Tina idag på Brantas Gård. Har ni inte varit inne och kikat på hennes gosaker tycker jag det är hög tid till det nu! Dessutom har hon fått in jättefina glas som jag tycker ni ska ta en kik på. Jag kumde absolut inte låta bli dom..;) Ni kikar in HÄR

Ska ni ha något smaskigt att äta på i helgen? Då kan jag ge förslag på dessa gobitar. Gjorde dom för ett tag sen, men kom på att jag glömt dela med mig det till  er. För visst finns det inget bättre än gott godis som gör massa gott för kroppen? Det tycker inte jag i alla fall. Vid detta laget borde ni känna till det om mig;) Och som ni säkert märkt är jag ett stort fan av bollar i alla dess smaker. Men det är ju sååå smidigt och gott. Dessutom går det att variera i oändlighet. 

För ca 15 st. 

7 medjooldadlar
2 dl cashewnötter
1 msk spirulina
1 msk kokosolja
2 msk kakao
1 msk vatten 
1 krm vaniljpulver

Mixa först nötterna till smul. Mixa sedan med resten till en kletig smet. Rulla till bollar. Om du vill kan du rulla det i kokos/krossade nötter/kakao/mm. jag valde att ha dom som de är. Ställ sedan svalt någon timma innan du hugger in på dom. Mums!!

Nu ska jag hoppa in i duschen (har gjort ett efterlängtat, härligt träningspass), sedan väntar pizzan i ugnen som min man  dagen till ära gjort. Mums, det kurrar i magen! Receptet på pizzan hittar ni här. Men idag blir det med pesto istället för tomatpure. Variation vinner i längden tycker jag:)

Ha en underbar fredag nu!
Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar