onsdag 22 april 2015

Smoothiebowl

God morgon såhär mitt i veckan! 
Hoppas ni vaknat på rätt sida! Det har verkligen jag gjort, så himla härligt. Så nu får vi se vad denna dagen har att bjuda på! Kan det bli annat än bra när solen tittar in såhär tidigt på morgonen?:)

Men jag tänkte bjuda er på gårdagens frukost som blev superduperlyckad. Ibland när man gör smoothie kan jag tycka att det blir lite enformigt att dricka den ur glas jämt. Även om det är olika smaker;) Så igår gjorde jag den lite tjockare och hällde upp den i en tallrik och toppade med lite gott istället. Så fick det bli smoothie med sked:) Jättegott! Och det bästa är att du blir mätt och står dig länge. 

Lite suddiga bilder, men ack så gott:) 

För 1 portion:
1 banan
1 dl blåbär
1/2 dl mandelmjölk
1 näve spenat
1 msk acaipulver (går att utesluta)
lite vaniljpulver
1 msk kokosolja
lite honung

Kör bara allt i mixer till slätt och härligt krämigt! Häll upp i skål och toppa med det du vill! Jag tog gojibär, mullbär, mandel och bipollen.

Här har du en frukost fylld med bra saker för din kropp, och jag lovar att den kommer tacka dig! Bästa starten på dagen:)

Nu hoppas jag att ni får en bra dag!
Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar