torsdag 1 september 2011

Jag måste varit någon annan

Alltså, hur snabbt kan tiden gå egentligen? Alla säger att tiden går snabbare ju äldre man blir, men jag säger det bara. NU FÅR TIDEN INTE GÅ SNABBARE! Helt sjukt, man hinner inte med för fem öre. Var det inte nyss helg? Och imorgon är det redan fredag? Jag tror att det sitter en lite trollkarl där över molnen och spolar fram tiden, bara för att retas. Eller?! Eller kanske inte..
Fast jag tror också att det gör sitt att man jobbar varenda helg. Då blir det liksom inte på samma sätt som innan, när man alltid nästan var ledig både söndag och lördag. Tiden på helgen känns så mycket kortare. Det kanske är en av orsakerna till att tiden går snabbare? Vad vet jag...Jag vet i alla fall att jag tycker att det går lite för fort. Men man säger ju att tiden går snabbt när man har kul.. Mitt liv måste vara väldigt roligt alltså!

Sen har jag en till fundering...Är det bara jag som har svårt att säga nej till folk? Jag förstår inte varför det ska vara så svårt...Eller svårt att säga till överhuvud taget! Jag måste verkligen lära mig det! Man tänker i hjärnan att man ska säga nej, men så kommer det ur munnen något helt annat och man undrar om det var från min mun det kom?! Haha, jaja nog pratat om att jag inte kan säga nej.

Nu ska jag ta mig en springrunda, men det blir efter halv åtta hos mig, höhö!

Ha en fin kväll.
/ida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar