måndag 9 juni 2014

Mangosås

Måndag hela veckan.. Känns verkligen som det är så. Har varit fullt ös hela dagen, så fattar inte att det redan är kväll?! Känner mig som en pensionär när jag säger detta, men var sjutton tar tiden vägen? Tänkte på det när vi var på min systers student. Det kändes verkligen som om det var igår som man stod där på flaket och var överlycklig. Fast är samtidigt glad att jag är lite äldre, och lite klokare;)

Idag är första dagen på paleotrainingchallenge, och är väl ingen jätte-omväxling för min del, eftersom jag äter paleo annars med. Fast roligt att göra det till en utmaning och vara lite striktare! Vardagen blir ju så mycket roligare! 
Så ikväll gjorde vi rotfrukter i ugn med kyckling, tomater och mangosås. Ni måste testa såsen, jag älskar den. Passar super till både fisk o kyckling, och väldigt simpel att göra. 


Såhär gör du: 

Mixa en skivad mango med 1 dl kokosmjölk, curry efter smak och salt+peppar. Mixa tills du får en bra slät sås och servera till middagen. Mums! 


Nu ska jag njuta resten av dagen och det fina vädret! Känns som sommar, och visst finns där en längtan efter semester.. 

Kramar