torsdag 12 juni 2014

Paleo - Ingen diet

Phu, har idag insett att jag inte har några magmuskler. Efter dagens pass lär jag garanterat ha träningsvärk i magen imorgon. Sååå himla jobbigt! Men då vet man att man har arbetat för det i alla fall;)
Såhär svett blev jag..

Det bara rann, även om man inte ser det så väl på bilden visst;)


Igår kväll var jag sugen på att baka och hade lite mogna bananer hemma, så då bakade jag lite muffins! Har faktiskt inte smakat på dem än, då jag körde 24-timmars fasta. Men imorgon ska jag smaka med glädje. Så receptet håller jag på tills jag själv smakat. Kan ju inte ge ut något som jag inte vet hur det smakar;) Blev fina i alla fall, och tänkte ge er ett litet smakprov på bild. Här har ni bananmuffins med fyllning


Idag på jobbet hade jag en liten diskussion med min kollegor. De anser att paleo är en diet. (De vet inte helt var det är) Och då sätter jag mig helt på tvären, för jag anser att det är en livsstil. En hållbar livsstil. Jag äter det inte för att gå ner i vikt. Jag äter det för att jag mår bra av det, och för att det ger mig så mycket energi. Jag menar går man på diet så håller man bara på ett litet tag. Men detta är ingen diet, och jag tror faktiskt att paleo är här för att stanna. Inget som bara kommer och går. Folk blir allt mer medvetna om vad man stoppar i sig, och vill veta allt mer. 
Skulle kunna skriva hur mycket som helst om detta, men hinner inte det just nu. Så det får blir en annan gång, var bara tvungen att få ur mig lite;) 

Ha nu en go kväll!
Pussokram