lördag 14 juni 2014

På resande fot

Hej alla solstrålar!
Sitter i bilen på väg mot loka brunn. Åh vad jag anser mig värd det. Bara få njuta, spaa, äta gott i fin natur och vara med den jag älskar. Ja, ni hör ju själva. Jag har det bra jag. 

Igår smakade jag på muffinsarna jag gjorde och herre guuuu vad goda! Ni måste bara göra dom, jag lovar att ni inte blir besvikna! 
Så här kommer receptet:) 


För 12 muffins 

3 bananer 
3 ägg
3 dl hasselnötsmjöl
3 msk kokosmjöl
3 tsk bakpulver
2 tsk fiberhusk 
1,5 msk kanel
2 tsk vaniljpulver 
Urtekrams äppelmos

Häll allt utan äppelmoset i mixern och mixa till klet. Klicka ut i muffinsformar och gör ett hål i mitten. Klicka i en sked äppelmos i hålen och grädda i 200 grader, ca 15 min. 
Låt svalna, och sen har du ett jättebra, och supergott mellanmål! 

Ps. har du inte urtekrams äppelmos kan du lätt göra egen genom att skala äpplen. Kärna ur och dela i bitar. Koka dem mjuka i vatten, häll av vattnet och mixa till mos. 

Ha nu en go helg! 
Pussokram