onsdag 24 september 2014

Dillpesto

Go morgon såhär mitt i veckan!
Jag har en riktig lyxvecka faktiskt! Var ledig i måndags och är ledig både idag och imorgon. Riktigt lyxigt! Så idag tänker jag åka hem till familjen. Fick lite sug i familjetarmen;) 

Men hörni!? Jag har ju glömt att ge er receptet på min dillpesto! Så börjar dagen med att ge er det!:) så nu vet ni vad ni ska ha till middag ikväll! 

För en omgång: 

30g dill
30g gräslök (eller mer dill) 
1 dl mandel 
1 dl olivolja 
Saften och skalet från 1 citron
1 vitlöksklyfta
Salt och peppar 

Börja med att mixa ner dillen och gräslöken. Mixa sedan ner mandeln till smått. I med resten och mixa till rätt konsistens. Vill man ha den lösare, ta bara i lite mer olivolja. Ha till pastan, fisken, kycklingen, dressingen osv. Jag hade mitt på laxen (därför jag inte gjorde den så rinnande) och till fiskbullar! Supergott! Ska man inte använda peston med en gång är det bra att lägga i skål och ringla lite olja över. 

Supersmarrigt på laxen! 

Nu ska jag bege mig mot Småland. Ha en fin dag! 
Kramar 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar