fredag 19 september 2014

Fredag! Igen!?:)

Hej alla fina!
Känner ni som jag? Vilken dag i veckan det än kommer till så känns det som det nyss var den dagen? Uttrycket fredag hela veckan har väl sin förklaring? 

Har en hel helg framför mig som jag bara kan göra vad jag vill med! Underbart! Tänkte träna i alla fall imorgon, det kommer bli underbart! Som jag längtar. 

Härom dagen gjorde jag en äppelsirap, som ni bara måste prova! Perfekt i baket, pannkakorna, våfflorna, glassen, you name it! Så här får ni något att göra i helgen! 

För en liten flaska 

1,5 kg äpplen eller 850g äppeljuicekoncentrat
2 kanelstänger

Kör äpplena i juicepressen. Häll juicen och kanelstängerna i en tjockbottnad kastrull. Slå på full värma på plattan och låt koka upp. Sänk sedan till medelvärme och låt småputtra. Rör om lite då och då. Låt puttra ca 50 min-1h till det blir en seg sirap. Men se upp på slutet, då går det fort! Låt svalna innan du häller upp i flaskan. 

Ha nu en riktigt god helg, och njut av det fina höstvädret. 
Pussokram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar