söndag 14 september 2014

Svårt med mellanmål?

Gokväll alla fina därute!
Ni har väl varit och röstat idag? Jag har i alla fall precis varit och lagt min röst. Då vet jag att jag gjort vad jag kunnat för att säga mitt. 

Har ju haft största delen av familjen här i helgen. Såå mysigt! Familjen är allt bra. 
Men imorgon börjar ju en ny vecka med kanske nya mål? 
Jag vet inte hur ni är, men på söndagar brukar alltid jag fundera på hur veckan som kommer ska se ut. Främst vad gäller mat och träning. Den svåraste biten i detta tycker jag är mellanmål. Vad ska man äta till mellanmål? Det ska vara gott, näringsrikt och smidigt. Det är väldigt lätt att hoppa över dessa målen, men jag har märkt att om man faktist äter mellanmål så mår magen bättre, ditt blodsocker jämnare och du får mer energi. Du mår helt enkelt bättre. 
Ibland kan det vara en macka, någon frukt, lite nötter, ett par råa bollar, någon bar eller liknande. 

Gjorde några barer för ett tag sen som blev supergoda, och du får massa bra energi! Så tänkte dela med mig av receptet:) tänk dig härligt sega, med krisp av mandel och en go kolaaktig smak. Mums! 

För ca 10 barer

2dl cashewnötter 
20 dadlar
1dl kokos
2 msk kokosolja
2 msk carobpulver
2tsk mesquitepulver
1dl gojibär 
0,5dl mandlar

Mixa cashewnötterna till ett mjöl. Mixa ner dadlar, kokos, kokosolja, carobpulver och mesquitepulver. Mixa tills det blir en sammanhållande smet. Grovhacka mandlarna och blanda ner dem tillsammans med gojibär för hand i smeten. Forma till barer och slå in var och en i plastfolie. Frys ner. Sedan är det bara ta upp en när du behöver ett bra mellanmål, eller är sugen på något gott. Plus att det är superenkelt att göra! 


Ha en fin kväll! 
Kramar 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar