lördag 27 september 2014

Gott fika i helgen?

Vill ni äta något gott till kaffet i helgen? Eller mysa på något gott ikväll? Då ska ni testa det vi gjorde till fredagsmys igår. Mums så gott det var! Sa bara slurp så var det slut. Vad var det då? Jo ugnsbakade äpplen med en banan-kolaglass. Ja ni hör ju hur gott det låter!

När jag var hos mormor och morfar i veckan fick jag detta. Men då hade hon lönnsirap, så jag bytte ut det mot agavesirap. 

Detta behöver du till en liten form för två:
2 äpplen 
Agavesirap
Kanel 

Kärna ur och dela äpplena i klyftor. Lägg i ugnsform och ringla över rikligt med agavesirap. Strö över kanel och ställ in i ugnen 200 grader tills äpplena är mjuka och det har karamelliserats lite. 


Banan-kolaglassen: 

2 frusna bananer (frusna i bitar) 
1 dl krämig kokosmjölk
1 krm vaniljpulver
1 tsk mesquitepulver 

Mixa allt ordentligt och ställ in i frysen ca 15 min. Servera direkt tillsammans med äpplena. You will love it! Och du kommer bli mätt, det kan jag lova! 


I eftermiddag kommer första blicken från mitt skafferi.
Kramar 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar