söndag 28 september 2014

Söndag

Go morron vänner!
Älskar när man vaknar tidigt på helgen och känner sig utvilad! Så himla skönt. Man får ju så mycket av dagen då:) 
Tog mig en härlig morgonpromenad i blåsten. Men så frisk och härlig luft! 

Favoritrundan! Sååå vackert! 

Sedan blev det en riktig helgfrukost. Älska att göra scones till frukost på helgerna, känns lite extra lyxigt. En mysstund helt enkelt 

Så nu är vi mätta och goda, och då bär det av till skogen. Har fått någon dille på att traska runt där. Så ljuvligt! Men tänkte dela med mig av gårdagens middag. En favoritmiddag som är helt ljuvlig men som jag glömt dela med mig av. Så här kommer det:) 

Fylld kyckling med rotfrukter, sallad och majonäs: 

Fylld kyckling: 
2 lite större kycklingfiléer 
1/2 kruka färsk basilika 
7st soltorkade tomater
1 msk caschewsmör 
1 msk olivolja 
Salt och peppar

Mixa allt utom kycklingen med en mixerstav. Jag gjorde lite slarvigt så det inte bara blir puré utan lite bitar med. 
Dela sedan kycklingen på mitten, så du får fyra bitar. Skär sedan alla bitarna på hälften, men inte rätt igenom. Alltså så det blir som en botten pch ett lock som sitter ihop. Fyll sedan kycklingen med fyllningen och lägg i en ugnssäker form. In i ugnen 225 grader i ca 30min. 
Servera med det du vill, men rotfrukter är absolut att rekommendera. Mums! 

Slurp! 

Ha en go dag! 
Pussokram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar