lördag 20 september 2014

Lördagsmys

Hej lördag, och hej underbara helg!

I morse tränade jag för första gången på lite drygt tre veckor. Hur underbart det var? Helt ljuvligt underbart, och fruktansvärt jobbigt. Så nu är jag fylld med så mycket energi och det bara sprudlar inom mig. Underbar lördag med andra ord. Och hur fantastiskt är det inte ute? Var nyss på stan en sväng, och jag tror att alla tänkte lika som vi för var folk överallt! Inhandlade lite smått i min favoritbutik, som ni får se imorgon. Men nu blir det en sväng ut i skogen för att se om det finns någon svamp. Om inte, så blir det en rogivande stund i skogen i så fall. Man vill ju bara vara ute när det är såhär fint! 

Tänkte tipsa er om lite lördagsmys till kvällen. Vet inte hur ni är, men helg kvällar tycker jag det hör till att smaska på något gott. Och ni har säkert sett detta innan, men är såå himla gott så då får ni se det igen i så fall. Nämligen grönkålschips. Såå gott och dessutom bra för kroppen. Du får i dig massa bra näringsämnen på köpet, och det gillar vi ju!;) 

Grönkålschips: 

Grönkål (jag tog tre längder) 
Olivolja 
Havssalt 

Sätt ugnen på 150 grader. 
Dela grönkålen i mindre bitar (lagom stora för dig). Lägg i en skål och ringla över LITE olivolja. Ta hellre för lite först och ta mer om det behövs. Strö över lite havssalt och massera sedan in olivoljan i grönkålen. Sprid sedan ut grönkålen på en plåt och sätt in i ugnen ca 15 min. Men kolla, för alla ugnar är olika. När det känns torra, ta ut ur ugnen och lägg på papper så resterande olja försvinner. Servera sedan och smaska glatt i dig! Mums! Jag lovar att ni gillar det! 




Så har ni inte grönkål hemma tycker jag ni ska rusa iväg till affären och köpa det, så har ni något att längta efter till kvällen:)  ha en fortsatt bra lördag! 
Pussokram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar