söndag 26 juni 2011

Every teardrop is a waterfall

Binda kransar hör väl ändå midsommar till. Här är det full verkstad.. Ebba och jag agerade lärare för Amanda, och hon var en exemplarisk elev, haha!

Midsommar var verkligen kalasbra! Trevligt sällskap och en fin kväll helt enkelt. Vi gjorde kransar, grillade och flummade runt en hel del vill jag påstå!
Sen när Amanda och jag skulle till Frölundatorg igår så var det stängt när vi kom dit vilket gjorde oss NÅGOT irriterade! Så vi handlade lite mat och åkte hem igen. Vi kan väl säga såhär, det blev en dag för yatzy och vi nämner inget om hur detta gick, tycker jag!

Hur som helst är det nu bara EN vecka kvar i skolan, EN vecka! Detta känns nu väldigt tråkigt tycker jag faktiskt, även om det är skönt att slippa plugget. Men kommer sakna alla, och man börjar fundera på vilka man kommer fortsätta träffa... Men kommer i vilket fall som helst bli en SUPERbra vecka kan jag slå vad om! Och tillåter vädret kan veckan bli ännu bättre! Helgen kommer bli kanon också, kan dock inte säga vad jag ska göra, men bra kommer den bli i alla fall!

Jag har insett att nu när man bor ensam på sommaren, första sommaren ensam dessutom, så är det lätt att sakna sommarkvällarna med familjen och vännerna där hemma. När man grillade, pratade, spelade spel och bara umgicks. Jag undrar hur denna sommaren kommer bli? Här har jag ingen så direkt som jag kan gå till bara sådär för att bara umgås. Jag ska ju i och för sig jobba mycket, men ändå. Man jobbar ju inte på kvällarna, och inte hela helgerna. När man är ute och går och hör skratt och doft från grillar och vänner/familjer som sitter ute på sin trädgård, det är då man känner sig ensam och saknar Småland har jag insett. Jag slår vad om att det kommer att lösa sig och bli en bra sommar, men man funderar där man går.
Men jag skulle inte vilja bo hemma bara för det, utan jag rivs väldigt bra och allt så det är inte det, men ibland känner man sig lite ensam, men det gör väl alla någon gång antar jag...

Idag har jag i alla fall lämnat av Amanda på bussen hem till Småland, och innan det hade vi gått lite på stan. När jag lämnat henne gick jag lite till på stan för att göra några ärenden. Sedan åkte jag hem för att städa lite, vilket var väldigt behövligt efter helgen! Har också gått en promenad i det underbara vädret, man får ju passa på att vara ute när man kan! Känns nästan som självmord att gå in och sätta sig, faktiskt!

Men ha en fin kväll allesammans!

/ ida