tisdag 28 juni 2011

Under ytan är det alltid något dolt

(Gammal bild)


Har så mycket som jag skulle kunna säga nu, men väljer den bästa godisbiten just nu och vill bara säga att flytta till Billdal är nog bland det bästa beslut jag någonsin tagit.
När jag ikväll tog min dagliga kvällspromenad (tänkte inte ta en så lång idag) så går jag där och tänker och bara njuter. Att gå där barbent känna någon ljummen vind då och då i håret, det är sådär lagom varmt ute, solen skiner och speglar sig i vattnet, det doftar gott från havet, det doftar gott från grillar runtomkring, då kan jag säga att det inte blir någon kort promenad. Slutade på en promenad i ett par timmar, det går liksom inte slita sig. Då satt jag i och för sig en stund på en klippa med fötterna och filosoferade ett tag, men ändå, så himla underbart. Då känns livet allt annat än svårt att leva! Önskar att alla hemifrån också var här och fick uppleva detta, det är lätt värt det. Tror aldrig jag kommer flytta härifån, det är näst intill möjligt, då ska det till mycket för det!

Förövrigt så har jag bakat lite till morgondagen så vi ska ha lite avslutningsgrillning med klassen. Sen har jag idag också gjort mitt fulaste verk idag i skolan, GRÄSLIGT är ordet, men just nu bryr jag mig inte, för jag är glad ändå!

Ha en god natt folket!
/ ida