tisdag 6 september 2011

I think about the little things that make life great

(Dagens verk, mmmmmm!)

Jag klarade det. Jag klarade att serva bilen, då kan vi bocka av det på livslistan. Känns som att det är något som man någon gång kommer få göra, men nu vet jag ju hur det fungerar. 
Kom dit vid halv åtta och trodde jag skulle få sitta och vänta hela dagen. Men inte.
Killen som satt bakom disken frågade om jag ville ha en lånebil, och då sa jag nej, jag tänkte sitta och vänta. Haha, då kollade han på mig och såg ut som att han tänkte stackars lilla flicka hon kan ju inte sitta här hela dagen. Så då sa han att han skulle se till att dom tog min bil först, mycket bra tycker jag! Så jag satte mig ner och tog det lite lugnt, tog en kaffe, småpratade lite osv. Kan säga att jag var rätt ensam tjej, och rätt ensam i min ålder, utav dom som väntade på sina bilar, haha! Så mig var den enda dom rapporterade om vad som hände: Nu har dom börjat med din bil, nu är det tio min kvar, osv. Haha, måste sett väldigt bortkommen ut.
Så när han kommer och säger att bilen är klar så hade dom även bytt en lampa där bak. Så säger han:
-Du jag "glömde" räkna med lampbytet, så jag bjuder på det" Jag tackade och skrattade till lite, höhö! Så säger han:
- Sen råkade jag visst lägga in lite rabatt med, så du får lite avdrag på priset, hoppas inte det gör något. Haha, jag trodde jag skulle smälla av. Han gjorde att jag fick bilen först, slapp betala lampan, samt rabatt. Vad säger man. Tack!? Aja, var lite kul i alla fall!

Så när jag kom hem började jag baka bröd. Det är faktiskt himla mysigt att baka. Kan ju bara säga att det blev helt ljuvligt gott! Det kommer jag baka fler gånger. Så kommer ni hit, kan ni räkna med att få smaka, haha!

Igårkväll när jag skulle sova, hade jag som alla de senaste nätterna svårt att sova. Då bestämde jag mig för att sätta på lite skön musik och söva ner mig med. När jag låg där och lyssnade på musiken så kom jag och tänka på att jag tror nästan inte att man kan lyssna på en låt flera gånger utan att när man hör den igen så har man något minne som kommer upp till den låten. Fick nästan något minne till varje låt jag lyssnade på. Eller så funderade jag bara för mycket, är också möjligt.

Nu ska jag hänga upp sista tvätten, sen har jag gjort mig förtjänt av att ta det lite lugnt! Ha en fin kväll!
/ida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar