måndag 12 september 2011

Inte alltid som man tänkt sig

Var ska jag börja någonstans!? Har massa jag vill säga just nu...

Men börjar med det som är bra. Och det är att vi har gjort om massa i butiken idag och det blir verkligen jättefint, såå roligt verkligen. Eftersom man är ledig imorgon så får man tyvärr inte vara med om slutspurten. Men väntar med spänning till på onsdag!

Nu till det dåliga, som tyvärr är lite mer än det som är positivt idag...
För det första blir jag snart galen på att jag inte kan sova. Fattar inte varför?! Det är verkligen jobbigt. Gick upp i natt och tvättade bara för att jag inte kunde sova..När man väl är vaken kan man väl passa på att göra lite nytta samtidigt. Men hatar verkligen att inte kunna somna, och sen när man väl somnat vaknar man en halvtimme senare, är vaken en kvart, sover en halvtimme, vaken en kvart osv... Man blir verkligen inte pigg på dagen av det. Känns som att man gått i någon dvala hela dagen... Vädret har ju inte heller gjort en piggare.

Så när jag åker hem idag ser jag verkligen fram emot att få åka hem, sätta mig i soffan med en kopp varmt te under en filt och äta hembakat bröd. Titta på tv och bara mysa. Men SJÄLVKLART så fungerar inte tv:n! Jag fattar inte vad det kan vara..Jag är värdelös på sådant. Har kollat så sladdarna sitter i, att på och av tv:n. Vad mer finns det man kan göra?! Jag kan inte göra något mer i alla fall. Så nu sitter jag här i soffan utan filt, utan hembakat bröd, utan en kopp med varmt te, utan en filt, med datorn i knät och surar. Var inte alls såhär jag ville ha min kväll. Aja, får väl göra så gott det går, försöka underhålla mig med datorn.

En sista dålig grej med. När jag körde hem idag fick jag vattenplaning. Har aldrig haft det innan. Var lite läskigt faktiskt. Men det gick ju bra! Men efter det gick det försiktigt med bilen kan jag lova!

Sa jag förresten igår att när jag och Monica skulle åka till Alingsås så körde vi fel?! Haha, i så fall säger jag det igen. Vi körde fel! Hur dum får man vara, vi sitter där i bilen och vet inte riktigt var vi ska köra. Utan båda bara, men vi chansar, det är säkert hitåt. Man ska inte chansa! Vet inte hur många gånger vi chansade, och det blev inte rätt en enda gång, haha! Aja, nästa gång hittar vi i alla fall dit. OCH, vi lovade varandra att aldrig mer göra så, för vi insåg att man får köra rätt mycket för långt, höhö! Men vi kom fram tillslut i alla fall.
Men oj, vilket hackigt och jobbigt inlägg detta blev då. Aja, ibland har man mycket man vill få med, då blir det så, höhö!
Ha en fin kväll! Min kväll blir framför datorn, tyvärr!
/ida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar