tisdag 20 september 2011

Så långa nätter

Tummen upp!

När jag var ute och gick idag funderade jag på hur olika fasader folk har. Hur lätt det är att få förutfattade meningar, hur lätt det är att dra alla över en gräns, hur lätt det är att ha fördomar om folk, hur lätt det är (tror man) att sätta en personlighet på folk genom att man ser deras fasad.
Men tänk så fel man kan ha ibland. Man kan verkligen ha fel bild. Både på det positiva och det negativa hållet. Och alla vet att det är så, så varför fortsätter man med det egentligen? Varför inte bara ta folk för dom är, utan att döma utifrån. Jo, jag vet, utsidan är det första man ser hos någon, men varför inte bara tänka bort den ibland och koncentrera sig på hur personen VERKLIGEN är i fråga.
Nu låter jag som någon som försöker vara duktig och blablabla, haha! Men jag kan bli så trött på mig själv ibland, för man skaffar fördomar så himla lätt.
Speciellt märker man det nu, när man jobbar med kunder. Man tror man kan se att hon vill nog ha det och kan nog tänka sig att betala si och så mycket. Men det är verkligen svårt att säga det. För det är sällan det är så lätt. Oftast är det när dom öppnar munnen som man kan tolka bättre hur dom vill ha det och så vidare.

Aja, det var dagens djupa fundering, haha. Kommer säkert att ha fördomar för folk lika mycket, men man kan ju försöka att låta bli.

Hur som helst har jag bestämt mig för att köpa ett gymkort. Nu ska här börja tränas. När man inte kan springa, för det går verkligen inte. Då får jag väl försöka göra något på gymmet i stället. Även om jag verkligen tycker att det är tråkigt så är det i alla fall något bra som man gör. Så nu ska jag ta tag i mitt liv och verkligen göra det med, och inte bara säga det här.

Ha en fin kväll! 
/ida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar